Huisstijl

Weverijmuseum Geldrop

mei 2018

Het Weverijmuseum Geldrop gaat vernieuwen. De instelling wil meer 'beleving' toevoegen aan het erfgoed van de textielindustrie. Er moet een transitie plaatsvinden waarbij de nadruk van dit ‘technisch’ museum meer gaat liggen op de tentoonstelling met ruimte voor audio, video's en 3D objecten. Hier komen de verhalen uit het verleden tot leven. Bij zo'n vernieuwing hoort ook een 'nieuw gezicht'. Cognito ontwikkelde daarom een nieuwe huisstijl. Van logo, printdragers tot schetsen voor de inrichting.

Cognito had voor de gemeente Geldrop-Mierlo al een label (merk) ontwikkeld dat de textiel identiteit van Geldrop-Mierlo kenmerkt. Het ‘Verweven’-label wordt bij iedere activiteit doorgevoerd en daarmee wordt de identiteit verbeterd. Het Weverijmuseum is een van de belangrijkste ambassadeurs van deze identiteit binnen Geldrop-Mierlo en daarbuiten. Ook is het museum bezig met een vernieuwingsproces en heeft daarvoor een nieuwe ‘identiteit’ nodig. Deze huisstijl bevat een uniek logo en bijpassende vormgeving die ook aansluit bij het ontwikkelde label(merk).  

Verbouwing Weverijmuseum Geldrop. Het begin is gemaakt.

Weverijmuseum website

februari 2018
Weverijmuseum Schets
Cognito Concepts - Connecting Minds maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluit
x