Thema Verweven Geldrop Mierlo
Geldrop heeft een belangrijk textielverleden. Het thema 'verleden (ver)weven in heden' werd de rode draad voor de herinrichting van het centrum van Geldrop. Hiervoor waren wij actief betrokken bij de uitdieping van het concept, de strategie rondom dit thema, gevolgd door een uitdieping van de huisstijl toegepast op diverse mediakanalen. Daarnaast ontwikkelden we voor dit project een geheel eigen website, online magazine en app. Het project is voortdurend in ontwikkeling.
Displays portretten

Geldrop heeft een roemrucht textielverleden en dat willen ze gaan uitdragen daar. Zo portretteerde Marco in opdracht van de gemeente de afgelopen maanden een tiental mensen die op de één of andere manier met de textielindustrie te maken hebben gehad. Verhalen, documenten, oude foto's, het kwam allemaal op tafel. Vervolgens maakten wij er deze displays van.
Nieuwe huisstijl Weverijmuseum Geldrop

Cognito had voor de gemeente Geldrop-Mierlo al een label (merk) ontwikkeld dat de textiel identiteit van Geldrop-Mierlo kenmerkt. Het ‘Verweven’-label wordt bij iedere activiteit doorgevoerd en daarmee wordt de identiteit verbeterd. Het Weverijmuseum is een van de belangrijkste ambassadeurs van deze identiteit binnen Geldrop-Mierlo en daarbuiten. Ook is het museum bezig met een vernieuwingsproces en heeft daarvoor een nieuwe ‘identiteit’ nodig. Deze huisstijl bevat een uniek logo en bijpassende vormgeving die ook aansluit bij het ontwikkelde label(merk).
Opening Laagstraat

Verweven cover Tweka

Uitnodiging Expostie

De LEVgroep heeft samen met de gemeente Geldrop-Mierlo een expositie samengesteld over het textielverleden van Geldrop-Mierlo.
Textielroute

Vouwfolder
