Remarketing SEA

april 2018

Met je ‘gewone’ advertentiecampagnes ben je er vaak nog niet. Immers verlaat over het algemeen meer dan 70 procent van je al bezoekers je website zonder dat het hoofddoel is bereikt, de transactie is voltooid of actie is behaald. Aan de hand van remarketing is het mogelijk om deze potentiële bezoekers opnieuw te benaderen. Aan de hand van de alombekende cookies kunnen we interessante behoeftegroepen opnieuw targeten. Cognito weet de juiste remarketing-strategie in te zetten om je bezoekers over te halen om te converteren.

GOOGLE ADWORDS - SEA

Er zijn meerdere mogelijkheden om je interessante doelgroepen opnieuw te benaderen. Bij een SEA-campagne is het heel eenvoudig doelgroepenlijsten aan te maken binnen Google AdWords, waarbij je in een vervolgstadium de juiste groep(en) selecteert voor een Remarketing-campagne. Bij een remarketing-campagne denkt men vaak een e-commerce: 

1. je zoekt naar 'schoenen' en klikt op 1 van de eerste advertenties die Google toont; 
2. je ontdekt een online webshop en bekijkt het assortiment
3. je verlaat de website en denkt na
4. je ziet in latere websessies de schoenen die je hebt bekeken terug in banner-advertenties

Dit is echter slechts 1 van de vele mogelijkheden van een remarkering-strategie. Aan de hand van de juiste storytelling kun je een geheel ander verhaal vertellen. Ook websites uit andere branches - zonder dat ze een webshop hebben - halen meer uit dergelijke campagnes, omdat je websitebezoekers (on)bewust blijft triggeren.

remarketing cognito

REMARKETING & DOELGROEPENLIJSTEN

Remarketing is met name gericht op SEA Campagnes. Daarom maken veel bedrijven doelgroepenlijsten aan in Google AdWords. Wij kiezen ervoor om dit in Google Analytics te doen, omdat de doelgroepen veel nauwkeuriger kunnen worden opgesteld. Stel, je wilt bezoekers retargeten die een specifieke pagina hebben bezocht. Dan kunnen wij daar eenvoudig een doelgroep voor openen, gebaseerd op websitebezoekers die op die ene pagina zijn geland.

MEER WETEN OVER SEA EN REMARKETING?

Belangrijke kerngedachte die wij altijd hanteren is als volgt: remarketing is géén stalking! Dat betekent dat je je bezoekers zorgvuldig moet blijven benaderen en met regelmaat. Iedereen weet hoe vervelend het kan zijn als je dezelfde banners continu blijft zijn tijdens internetgebruik. Cognito weet als geen ander hoe je je SEA en remarketing strategie nauwkeurig moet inzetten. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden en advies.

SEA en AdWords

maart 2018
SEA AdWords Cognito

Online zichtbaarheid via betaald verkeer (SEA en Google AdWords). Voor diverse klanten zijn wij dagelijk bezig met adverteren binnen zoekmachines. 

Display Banners

april 2018
Display Banners Online Advertising Cognito

Ontdek de mogelijkheden van Display Banners en advertising.

Display Campagne SEA

maart 2018
VS_1.gif
Cognito Concepts - Connecting Minds maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluit
x