Display Banners

april 2018

Display advertising is een van de meest effectieve manieren binnen Online Marketing om je online vindbaarheid te verbeteren. Immers wil je als bedrijf snel conversies krijgen en merkbekendheid vergroten. De inzet van display banners is een goede methode om je digitale strategie te verbeteren en je doelen te bereiken. Cognito creëert per behoeftegroep en platform de juiste online advertentie mét de beste boodschap. 

dynamische banners cognito

WAT ZIJN DISPLAY BANNERS?

Online Marketing & SEA kent vele vormen van adverteren. Bekende daarvan zijn de zogenoemde beeldadvertenties, ook wel display banners genoemd. Hieronder vallen 2 typen:

  • Beeldadvertenties (te verdelen over statische, dynamische en responsive banners)
  • Video-advertenties

Online beeldadvertenties zijn zichtbaar op websites en sociale netwerken die uw doelgroep bezoekt en ook op diverse platforms, zoals desktop, tablets en mobiele telefoons.

Het voordeel van deze online display banners is dat ze dynamisch (kunnen) zijn. Een statische banner valt eenmaal minder op dan eentje die beweegt. Naast dynamische banners zijn er ook nog responsive banners. Deze banners passen zich aan op de beschikbare ruimte op een website. Zo kunnen deze banners in langwerpige vormen voorkomen, of juist als een klein vierkantje. Dynamisch in dit geval kan dat niet, maar het voordeel daarvan is dat ze de mogelijkheid hebben om te bewegen. 

Video-advertenties zie je het meest bij YouTube terugkomen. Het is hierbij erg belangrijk dat je de consument in deze kort tijd al triggert. 

BEREIK

Het bereik van display campagnes kan afhankelijk van hoe je ze instelt erg groot zijn, maar ook specifiek. Zo kan je op vrij algemene websites zoals Nu.nl een heel groot publiek bereiken (uiteraard betaal je hier ook meer voor) maar tegelijkertijd heeft dat grote bereik vaak relatief minder relevantie dan wanneer je op specifieke websites adverteert. Daarnaast is het ook erg belangrijk om vast te stellen wat je doel is. Wil je merkbekendheid verhogen of streef je vooral naar zo veel mogelijk conversies?

Bereik is overigens niet alleen waar je adverteert maar ook wanneer je adverteert. Is je publiek vooral ‘s avonds actief of alleen in het weekend? Het is dus erg belangrijk dat je je behoefte groep goed door hebt en op die manier op de juiste momenten adverteert. 

STRATEGIEËN

Wij hanteren 2 strategieën voor onze display campagnes. Deze zijn DPR en RMD. Hieronder een korte toelichting. 

  • DPR staat voor Display Product Related en zoals de naam al een beetje zegt is dit een display campagne die zich specifiek target op interesses, affiniteiten en verwante websites van het product. Dezelfde categorieën zijn overigens ook uitsluiten te voor je campagnes. Immers is niet alles relevant. Interessant als je je merknaam en webverkeer wil vergroten.
  • RMD betekent Remarketing Display. Dit zijn campagnes die zich richten op bezoekers die jouw website al ooit eens hebben bezocht. Vaak hebben deze bezoekers nog een laatste push nodig om tot aankoop over te gaan. Belangrijk hierbij is dat je je bezoeker naar de juiste landingspagina stuurt.

Tegenwoordig is men logischerwijs wat kritisch als het gaat om het gebruik van website-data, maar bij Cognito zorgen we ervoor dat we een eerlijke strategie opzetten.

VOORDELEN OPGESOMD

Online adverteren aan de hand van dynamische banners houdt als volgt in:

  • Verhoogt merkberkendheid
  • Stimuleert de conversies
  • Monitoren en optimaliseren 

WAT KUNNEN WIJ VOOR JE BETEKENEN?

Bij Cognito leren wij je hoe je het beste je display campagnes moet inzetten. Je leert hoe je jouw doelgroep zou goed mogelijk in kaart kan brengen om op die manier je campagnes kan sturen. 

Aan de hand van diverse tools, zoals Bannerwise, en de combinatie van design, techniek en ervaring maken wij eenvoudig dynamische banners. Wij zorgen ervoor dat de display campagnes op het juiste tijdstip, de beste media en op jouw afgestemde doelgroep(en) worden ingezet. Geïnteresseerd? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Cognito Concepts - Connecting Minds maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie. Sluit
x